2012. december 23., vasárnap

Mákos bejgli, diós bejgli, zserbó, mézeskalács és végre HABCSÓK!

Elkészültek a karácsonyi édességek. Kettő mákos és kettő diós bejgli, egy tepsi zserbó, mézeskalács...az első öt tepsi mézest már a hét elején megettük...nem is tudom, ennyi édességet, hogy lehet bezabálni!!?  Sütöttem még három tepsi mézeskallert a biztonság kedvéért. A habcsók az én hibám...imádom, viszont még soha nem csináltam...ki kellet próbálni!



Természetesen egy kis halpucolást is rendeztem...ne kelljen holnap.


Szóval, a habcsók! 

Hozzávalók: 3 tojás fehérje (nekem pont 100g lett), 400g cukor (kristály), kevés víz, pár csepp ecet.
A receptet innen néztem: Habcsók, habkarika recept 
A tojás fehérjét lemérem és négyszer annyi cukrot veszek. Keverőgépben habosítani kezdem a tojás fehérjét, majd a cukor negyedét hozzáöntöm...amikor már jó kemény a hab, beleteszem az ecetet. 

Közben: a maradék kristálycukrot egy edénybe teszem, annyi vizet öntök hozzá, hogy éppen ellepje, majd forralni kezdem. Miután kiszórakoztam magam a cukorszirup buborékokkal, és az egész konyha gyerekestül összeragadt :DDD a forró cukrot (a videó szerint), lassan és óvatosan a keverőgépbe csorgatom. 



A  kemény tojáshabot nyomózsákba adagolom, sütőpapírral bélelt tepsibe, formázom a habcsókokat.


 

 70 fokos (légkeverős) sütőben kb. másfél órát szárítom.
 Az elkészült habcsókokat holnap, világosban fotózom...





Mézeskalács "kocka" és forralt bor : )


Zserbó "gyilok"forró késsel! :)


Idén Dr. Schar lisztből :)   Zserbó recept: ITT


A holnapi lazac...


...és madár dióval (dió a hó alatt :)






2 megjegyzés: