2012. november 6., kedd

Sajtos pogácsa, barnaliszttel

Sokszor sütöttem már ezekből a lisztekből pizzát, mindig finom, ropogós tészta sült ki belőlük. Tegnap végre kipróbáltam, hogyan viselkedik pogácsaként. Addig kutyultam, amíg…TÖKÉLETES LETT!!! 




Hozzávalók: 300g liszt (200g Dr. Schar+100g Barna magos-lengyel liszt), 7g porélesztő, 1 tk. cukor, kb. 10g só, 1 tojás+1 tojás a kenéshez, 90g reszelt sajt+még a szóráshoz egy kicsi, 120 ml langyos tej, 1 ek. olaj, még egy kicsi meleg víz, ha  szükséges.





Sütés előtt (több órával) kihozom a hozzávalókat a kamrából, és meleg helyre teszem. Még a tojást is kiszedem a hűtőből. Robotgépben összekeverem a liszteket az élesztővel, cukorral, sóval. Hozzáadom a többi alapanyagot (tojás, sajt, olaj) a végén (ha kell) annyi meleg vizet öntök a tésztához, hogy könnyen gyúrható legyen. 



Legalább 6-8 percen át gyúrom, ezután lisztezett deszkán kb. 2cm vastagra nyújtom, majd kb. 5cm-es pogikra szaggatom. Sütőpapírral bélelt tepsibe pakolom, bevagdosom a tetejüket, és meleg helyen kelesztem őket.




Én úgy időzítettem, hogy a sütőben éppen elkészült egy másik étel, így a jó meleg hely a sütő körül alakult ki…nem meglepő :) Türelmesen kivárom, amíg megkelnek a pogik, majd  felvert tojással lekenem a tetejüket,a legvégén jöhet a reszelt sajt. 150-180 fokos sütőben kb. 15 perc alatt megsülnek. 







Nagyon finom pogik lettek, és még másnapra sem keményedtek kővé…ami nagy szó így gluténmentesen !   ;)

1 megjegyzés:

  1. Hmm... finom lehet:))

    Nem szeretnéd ki iktatni a blogodból a szóellenőrzést mert könnyebb lenne megjegyzést írni neked!

    VálaszTörlés