2012. május 7., hétfő

Barackos pudingos tejszínhabos kocka

Tegnap recept nélkül, találomra kotyvasztottam sütit. Nem tudtam pontosan, mi lesz az eredmény. Összedobáltam a dolgokat, kevertem, kavartam… ez lett belőle.
 


Hozzávalók a piskótához: 4 tojás, 120g cukor, 120g liszt (Beiker-t használtam), 4 kk. olaj, pár csepp ecet, 1 citrom héja,  kb. 4 ek.  őszibarack lekvár
Vanília puding, 500ml tej, 3 ek. cukor, tejszínhab

Elkészítem a piskótát.  Bekapcsolom a sütőt 200 fokra. A tojásokat a cukorral 6-7 percen keresztül habosítom, majd hozzáadom az ecetet. Lekapcsolom a robotgépet, a lisztet rászitálom a tojáshabra. Óvatosan összekeverem egy villával, a végén az olajat is rákanalazom. Hozzá reszelem a citrom héját is.


Egy 20x26 cm-es tepsit sütőpapírral kibélelek. (Vajazom, lisztezem) Betöltöm a piskótát, rákanalazom a baracklekvárt, majd a sütőbe teszem. 


Öt perc után 170 fokra állítom a sütőt, és még kb.10-15 percig sütöm. Ezután lekapcsolom a sütőt, de nem szedem ki a piskótát, csak kb. 20 perc múlva. Rácsra teszem, lehúzom a sütőpapírt és hűlni hagyom.


Elkészítem a pudingot és a tejszínhabot.  Kockákra vágom a piskótát, pudingot pakolok a tetejére.





Majd rájövök, hogy ez így… nem néz ki valami jól, előszedem a habzsákot és azzal adok neki… egy „kis” tejszínhabot.

 
Így jár az ember lánya, ha recept nélkül készít édességet ;)


4 megjegyzés: