2012. április 23., hétfő

Mákos citromos keksz… vagy valami…

Vasárnapra fetás tortillát, túrógombócot, és egész más dolgokat terveztem. Bazsalikomos paradicsomleves és rántott hús lett belőle. A mákos citromos kekszre meg...megzsaroltak  :D


…hát így tervezem meg a vasárnapi ebédet…

Az úgy történt, hogy drága férjem egyszer csak kiinternetezte a Nők lapja cafe-ról, (?) hogy mákos kekszet akar enni!!! Rohantam és sütöttem neki kekszet, mert megérdemli :)

Az eredeti recepten picit alakítottam, nem volt (épp) itthon kókuszzsír.

Hozzávalók: 190g darált mák, 180g cukor, 1 vanília rúd (kikapart belseje), 1 kk. sütőpor, 1 citrom reszelt héja, 2 tojás, 80g margarin

Bekapcsolom a sütőt kb. 170 fokosra. Kimérem a mákot, hozzákeverem a sütőport és a cukrot.



Hosszában elvágom a vanília rudat, kikaparom a belsejét, azt is a mákba dolgozom. Ráreszelem a citrom héját, és bedobálom a tojásokat is.



Kanállal alaposan összekeverem a masszát. Vizes kézzel golyókat formázok, a golyókat sütőpapírral bevont tepsibe rakosgatom. Benyomkodom a tetejüket, hogy az eredeti recept szerint nézzenek ki, de nem fognak úgy kinézni…hahaha.

 
20 perc alatt megsülnek.


Pont kész lett időben, életem párja összecsomagolta őket, és elrohant velük dolgozni… 

4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon gusztán néz ki és én immmmádom a mákot! :-)

    VálaszTörlés
  2. Hehe! Ez a telepátia! Amíg nálad jártam, Te nálam jártál :D Szép és finom a Sacher tortád!
    Mákmánia :)

    VálaszTörlés
  3. Szuper, mentem is a receptet:)
    Jó az ízlése a férjednek:)

    VálaszTörlés