2012. március 26., hétfő

Habos csokitorta

Az elmúlt napokban, több lovon ültem...egy fenékkel.  Jópofának tűnő dologba fogtam bele...kivettem egy kis “szabadságot” magamtól :) Rögtön elkészül, leírom...



A legfontosabb eseményt a múlt hétvégén tartottuk. Kisebbik lányom hat éves lett. Fondant tortát szerettem volna készíteni.  De!  Miután a gyerek, a minirózsa gyártásánál, undorig ette magát , hevesen tiltakozott a fondant ellen! Fondantozás kilőve...
Az örök kedvenc: CSOKI és HAB

Csokis piskótához: 6 tojás, 180g cukor, 150g liszt (Schar mix B), 30g kakaó, pár csepp ecet, 6 kk. olaj

Piskóta készítése:

A kakaót összekeverem a liszttel és elkészítem a piskótát: itt


Csoki öntet
Hozzávalók: 50g vaj, 15g kakaó, 1 ek. méz, 120g porcukor, 1 ek. víz, pár csepp ecet

Vízgőz felett megolvasztom a vajat, és a többi hozzávalót is belekeverem, végén az ecetet is rácsepegtetem. Egy sima tejforralóban szoktam ezeket a dolgokat készíteni, bevált.

Hozzávalók még: 1 üveg magozott cukrozott meggy befőtt, 3 ek (rumba áztatott) mazsola, 500ml HULALA ( ez a "legborzasztóbb" találmány-nincs benne semmi rendes dolog, viszont szuper habot lehet belőle készíteni!),kb. 4-5 ek. porcukor, kb.1 ek. kakaópor


A torta: a piskótát kétszer elvágom, így három szintes tortát tudok belőle “építeni”. A legalsó piskótára meggy (befőtt) levet locsolok, csoki öntetet csurgatok még rá. 


 Hulalát összekeverem porcukorral és kakaóporral, majd habbá verem. Egy nagyobb adagot a piskótára kenek. Kb. 2cm-es vastagságban. Telerakom még meggyel és mazsolával. 



Rárakom a következő réteg piskótát, megnyomkodom. Ennek a tetejére is meggylevet, csokiöntetet, hulalát, meggyet és piskótát pakolok.

 
A harmadik (fedő) piskótával befedem, megnyomkodom, majd a maradék hulalával beborítom. Tortalapáttal elsimítom. Meggyel díszítem.





Boldog szülinapot!

Azonnal sütöttem még egy ilyet, vittem az oviba.  Több szülő is megkeresett, hogy honnan vettem ezt a tortát, mert a gyerekeknek nagyon ízlett.  :)))  Bevallottam, hogy saját “kotyvasztású” sütemény.
Egészségükre! Örülök, hogy ízlett...Tényleg fincsi volt!

2 megjegyzés:

  1. Isten éltesse a lányod!
    Nagyon szép tortát sütöttél neki:))

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen! A torta szelet képével még adós vagyok...lemaradt :)

    VálaszTörlés