2012. február 4., szombat

Farsangi fánk

Tegnap ovis (farsangi) bálban voltunk, ma fánkot sütöttem...ha már itt a farsang. Gyermekeim végre a kertben dobálják egymást hóval, ezért van egy kis időm írni...de...már kopognak is. A nagy, arcon dobta a kicsit! - Dobd vissza drágám! - “Jó anyai” tanács :)

 
Akkor is leírom a fánkomat!

Hozzávalók: 250g liszt (Dr. Schar), 100ml zsíros tej, 30g porcukor, 35g olvasztott vaj, 20g élesztő, 2 tojás sárgája

18 db kis fánkocska sült belőle...
Langyos cukros tejbe morzsolom az élesztőt, meleg helyen felfuttatom.  A lisztet összekeverem a porcukorral, hozzáadom az olvasztott vajat, tojást és a felfutott élesztőt.


Alaposan összegyúrom. Egy tálba teszem a tésztát, konyharuhával letakarom, és a kétszeresére kelesztem. 


Ezután ujjnyi vastagságura nyújtom, 5 cm-es pogácsa szaggatóval  kiszúrom. (Kisebb fánkok lesznek, de így átsülnek.) 



A pogácsákba mélyedéseket nyomkodok, így fánk kezdeményekké válnak. 


Egy tálcára pakolom a fánkokat, meleg helyen 10 percig (vagy tovább) kelesztem. Ha nincs meleg hely,  30 fokos sütőbe szoktam tenni...azt szeretik.

Egy edénybe, (legalább 3cm mély) olajat öntök, forrósítani kezdem, de nem szabad túl melegíteni. Kisebb fokozaton kezdem el a fánkok sütését, ha túl gyorsan megbarnulnak, mégkisebbre állítom a gázt. A fánkokat  lyukkal lefelé lezdem el sütni, ha már szép aranybarnák, megfordítom. Nagyon gyorsan megsülnek. Konyhai papírtörlőn lecsöpögtetem a felesleges olajat. 


Sárgabarack lekvárt tunkolok a fánkok közepébe, végül porcukrozom.

Farsangi fánkhoz, szép jelmez dukál :-)


6 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz a fánk,jó hogy leírtad.
    Gondolom a kislányod? .... olyan a jelmezben mint egy igazi királykisasszony!!!.... SZÉP!

    VálaszTörlés
  2. Klassz a fánk, de azért nem búzás fánktészta :( Viszont finom volt! :)
    A királykisasszony ruha Anyukám érdeme, én "csak" vasaltam órákig...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja! A gyereket elfelejtettem... :O Igen, Ő a kisebbik királykisasszony.

      Törlés
  3. mackó szereti a mézet, bár ez fánk...

    VálaszTörlés