2012. február 5., vasárnap

Sajtos rúd

Előkerestem nagymamám “ezer” éves receptjét. Kisilabizáltam, megsütöttem, és a legfinomabb sajtos rúd lett, amit életemben ettem. Ilyenek a nagymamák féltve őrzött receptjei.

Nincs benne zsír sem olaj, csak tej...és mégis működik!!!




Hozzávalók: 200g liszt (100g Dr. Schar-100g Beiker) ennyi volt itthon, 6g sütőpor (fél zacsi), 1 tojás, 100g trappista sajt (reszelt), 10g só, kb.120ml tej  + még reszelt trappista sajt a szóráshoz

Kimérem a liszteket, hozzákeverem a sütőport és a sót. Hozzáadom a reszelt sajtot, majd a tojást. 



Picit megkeverem, és mehet bele a tej. Kézzel összegyúrom, ezután egy tálba teszem, lefóliázom, és a hűtőbe rakom pihenni.
Bekapcsolom a sütőt 180 fokra.
 
Ha kipihente magát a tészta (1/2-óra), lisztezett deszkán 1/2 cm-es vastagságúra nyújtom. Késsel kb. 1x15 cm-es rudacskákat vágok, sütőpapírra 


sorakoztatom őket, reszelt sajtot szórok a tetejükre, és mehetnek sülni. 


 Amikor szép pirosak ... kész.


:)

5 megjegyzés:

  1. Érdekes!... kifogom próbálni, Liszt mennyisége akkor is 20 dkg ha hagyományos lisztel készítem?
    Nagyon guszták!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen. Ez rendes búzalisztes recept. Annyit változtattam, hogy feleztem az adagot.(hátha nem sikerül) Az eredeti 400g liszttel indít...Köszi, tényleg guszták és fincsik!

      Törlés
  2. Frissen isteni finom, de kb. egy óra múlva már olyan mint a fűrészpor. Próbáltam tej helyett olajjal, de akkor meg szétesik a tészta és ízre sem olyan jó. Ezen lehet valahogy javítani? Köszi!

    VálaszTörlés
  3. Szia Kriszti!
    Jó zsíros trappistát reszelj bele a tásztába (100g) Nem szoktam máshogy készíteni, nekem aznap puha marad.

    VálaszTörlés
  4. Köszi Réka, laktózmentes trappistát használok 45% zsírtartalommal, de mégis fűrészporos lesz :(

    VálaszTörlés