2012. február 27., hétfő

Fondant és minirózsák (videó)

A cupcake készítésben, a fondantozás a legélvezetesebb művelet. Könnyebb elkészíteni, mint gluténmenteset találni a boltokban...Mellesleg, imádok bindzsizni apró mütyűrkékkel...lehet, hogy ezzel orvoshoz kéne mennem?!


 
A fondantot  Bibimóni receptje szerint készítettem.

Fondant készítése: 3 ek. víz, 1/2 ek. zselatin por, 1 ek. méz, 1/2 ek. margarin, 500g átszitált porcukor

A vizet és a zselatint elkeverem, főzni kezdem, majd hozzáadom a mézet és a margarint. Olvadásig melegítem a folyós mézes anyagot. Az átszitált porcukrot ketté szedem, egyik felébe keverem  a zselatinos masszát. 




Kanállal össze dolgozom.




Fokozatosan adagolok hozzá a maradék porcukorból. Kézzel összegyúrom. Annyi porcukrot teszek hozzá, hogy könnyen formázható, fehér “gyurma” legyen belőle... 



Folpackba, és még egy zacsiba teszem, ha kell előszedem,  vajas kézzel formázom...
Céklalétől lett rózsaszín, lilakáposzta főzetből, halvány lilát "festettem". A rózsák nem lettek cékla és káposzta ízűek :)

Mini rózsa formázás videó:



6 megjegyzés:

  1. Most készítettél először rózsákat?
    ... mert ha igen akkor borzasztóan ügyes vagy!!!

    Örülök hogy bevált a fondant recept,igaz én még nem színeztem még zöldséglevekkel,de lehet hogy kifogom próbálni. Egyébként gluténmentes színezékkel szoktam dolgozni:))

    VálaszTörlés
  2. :))) minirózsákat pár napja készítettem először. Egy csomó videót megnéztem a neten...azután belevágtam. A fehér rózsák voltak az elsők. Nagyon szépen lehet "gyurmázni" a fondantoddal , imádom!!!
    Felkészületlen voltam, nem volt itthon gluténmentes ételszínezék, így maradt a cékla és a káposzta. Nagyobb mennyiségnél nem biztos, hogy érdemes zöldségekkel pepecselni.

    VálaszTörlés
  3. Bibimóninál láttam meg a blogod címében a gluténmentes szócskát-ezért fordulok hozzád egy kérdéssel: barátnőm kisfiának sütnék egy tortát, aki gluténérzékeny. Ugye kukoricaliszttel süthetem neki a piskótát? Köszi a segítséget és gratulálok az érdekes blogodhoz-amire fel is iratkozom :-)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy itt vagy! Köszönöm a dicséretet! :)
      A kukorica liszt tökéletes, de olvasd el, hogy nincs-e ráírva, hogy pl. búzát feldolgozó üzemben készült- stb. mert akkor nem jó!!! Már láttam egy-két furcsaságot, még a kukorica liszteken is...sajnos.
      Az a legjobb, ha az van ráírva a lisztre: GLUTÉNMENTES. Mindent el kell olvasni-főleg az apró betűs részt :)

      Törlés
    2. Annyi van rajta, hogy : ajánljuk glutén érzékeny betegek diétájához. Köszönöm a gyors választ és üdvözöllek a blogomon is! :-)

      Törlés