2012. január 13., péntek

Gyömbéres busa tepsiben

Vettünk egy 2,5 kg-os busa törzset, véletlenül. Jégágyban nem tűnt  nagy halnak, de annyira szép volt amikor az eladó kihúzta a “hó” alól, hogy haza hoztuk. Otthon azon gondolkodtam, hogy vendégeket is lehetne hívni ekkora halra, bár 40 perc alatt nem biztos, hogy bárki ideért volna...és sokan nem is szeretik a halat... 
Ezért ketté vágtam, kifiléztem, és így is elég lett két felnőttnek, és két gyereknek.



Hozzávalók: kb. 1,2 kg busa, 1 citrom, 2 gerezd fokhagyma, 2 tk. őrölt gyömbér, 2 ek. olíva olaj, só, bors




Bekapcsolom a sütőt 200 fokra, a halat hideg vízben megmosom, lecsöpögtetem. Egy nagy tepsibe teszem. Éles késsel a bőrös felét bevagdosom. Sót, borsot és reszelt fokhagymát dörzsölök a résekbe, citrom levet és olíva olajat csöpögtetek rá, majd megfordítom a halat.


A másik felét is borsozom, sózom. Őrölt gyömbérrel fűszerezem, citromlevet és pici olíva olajat is öntök rá.
A tepsit lefedem a tetejével (vagy alufóliával), és a sütőbe teszem kb. 30-40 percre. Ezután leszedem a tetőt (vagy a fóliát), és egy pár perc alatt, "pirosasra" sütöm.


Citrommal tálaltam. Mindenki annyit  citromlevet facsart a sült halra, amennyit akart...mennyei lett!!!



3 megjegyzés: