2012. január 7., szombat

Vaníliás keksz narancsvirággal

Narancsvirág! Nem bírtam ellen állni neki! Fogalmam sem volt, mit készítek belőle, de muszáj volt kipróbálni...megvettem, hazavittem és megsütöttem. Sütés előtt vanília esszenciába áztattam, hogy megpuhuljon, ettől aztán tényleg vadító lett...



Hozzávalók:  150g Mantler liszt + 50g barna magos liszt volt itthon, így ebből készült a keksz, 70g porcukor, 100g margarin, 1 tojás, 2 ek. narancsvirág, 2 tk. vanília esszencia+1 ek. víz a narancsvirág beáztatásához, 1 narancs reszelt héja

Pici tálkába kimérem a vanília esszenciát és a vizet, majd beleszórom a narancsvirágokat. 


Egy nagyobb edénybe szórom a lisztet és a többi száraz anyagot, összekeverem. 


Ráreszelem a narancs héját, hozzáadom az olvasztott margarint és a tojást. 



A megpuhult a narancsvirágot vaníliástul a tésztába öntöm, majd az egészet jól összegyúrom. 


1/2 órára a hűtőbe teszem pihenni. Bekapcsolom a sütőt 180 fokra.

Lisztezett deszkán kinyújtom a tésztát kb. 4-5 mm-re. Kiszaggatom, mintázom a kekszeket és sütőpapírra rakom őket...majd a sütőbe 10-12 percre.








Omlós, illatos, narancsos kekszek  lettek...







2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek.
    Hol vettél narancsvirágot?

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, de nem csak az én érdemem, kislányom segített a mintázásban. Egy bioboltban vásároltam a narancsvirágot, viccesnek tűnt... :)

    VálaszTörlés