2011. december 16., péntek

Mákos bejgli

Próba bejglit sütöttem és sikerült a teszt. Idén talán, nem maradok le a saját blogomról! :D
 
Jövő héten elkezdhetem az ”ipari” mennyiséget, nem kell azon aggódni, hogyan viselkedik a gluténmentes liszt és le tudom-e fotózni.  Bár évek óta ezt a receptet sütöm, mindig érhet meglepi, ha lisztet váltok. Búzalisztes receptből, csak a lisztet cseréltem át gluténmentesre, és tökéletesen működik.





Egy rúd bejgli 650g-os lett és 25 cm hosszú. Ja és fincsi :) 

Hozzávalók 2 rúd mákos bejglihez: 250g Dr. Schär mix B liszt, 100g vaj vagy margarin, 35g porcukor, 1/2 zacsi Dr. Oetker szárított élesztő, 1 tojássárgája, 50 ml tej, csipet só, 1 tojás a kenéshez

Töltelékhez: 200g darált mák, 100g cukor, 150ml tej, 25g mazsola, 1 zacsi vanillin cukor, 1 citrom héja, 1 kk. őrölt fahéj

A lisztet a keverőgép táljába öntöm, hozzáadom az élesztőt és elkeverem. Ezután bedobálom a többi alapanyagot. Folyósra melegítem a vajat és langyosra a tejet, és ez is mehet a keverőtálba. Ha minden hozzávaló együtt van,  géppel összedolgozom. Laza, fényes tészta válik belőle. Fóliával letakarom és 1/2 órára a hűtőbe teszem.


 
Elkészítem a tölteléket. Felforralom a tejet cukorral, belereszelem a citrom héját és hozzákeverem a mákot.


Fahéjjal ízesítem és mehet bele a mazsola is. Átkeverem, hagyom teljesen kihűlni. Inkább legyen darabosabb, a folyós töltelékből nem lesz bejgli!

Amikor a tészta kipihente magát, kétfelé szedem és kinyújtom kb. 3-4 mm-es vastagságúra. A deszkát és a tésztát nem szabad lisztezni! A kinyújtott tésztát megpakolom  töltelékkel, egyenletesen szétosztom, hogy mindenhova jusson, csak a széleire ne.


A tészta (jobb és bal) szélét ráhajtom a mákos töltelékre, majd (lentről fel vagy fentről le) feltekerem a bejglit. Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem és feltekerem a többit is. Megkenem tojássárgájával és hűvös helyen (spejz) 1 órát pihentetem. Ezután tojás fehérjével is megkenem, és 1 órára visszateszem a hidegre. Bekapcsolom a sütőt 160-170 fokra (légkeveréses) A bejgliket hústűvel megszurkálom...tövig!...így nem reped el sütés közben a tészta.


25-30 perc alatt megsülnek...érdemes szemmel tartani őket.

Csak teljesen kihűlt, (hideg) bejglit lehet szépen szeletelni, vékony éles késsel. Ha nem veti rá magát a család, folpackba csomagolom.

 
A teszt bejglinek már annyi...de holnap diósat sütök...ha minden igaz...ha feltörik a diókat, mert én nem török diót!!! Azt utálok...


13 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon jól néz ki! Ha nekem csak Beiker lisztem van abból is meg tudom csinálni? :)
    Amúgy láttam itt sok jó receptet, biztos ki fogok próbálni többet is! Szép napot!

    VálaszTörlés
  2. Szia kedves Maggy!
    A Beiker liszt elég SÓS, mivel az egy kenyérpor. Önmagában a palacsintához, és a csipetkéhez használtam. De ez nem jelenti azt, hogy ne működne. Érdemes próbálkozni, ha van türelmed. Mantler lisztből is sütöttem már bejglit, egyben maradt és még finom is volt. Szóval...nincs lehetetlen! :)

    VálaszTörlés
  3. Üdv! Szeretném megcsinálni most azonnal ezt a receptet, de csak sima èlesztővel készültem. Hogy vàltozik az elkészìtès ezesetben vajon? :)))köszönöm a vàlaszt

    VálaszTörlés
  4. Kedves Eszucs!
    Nem készítettem még friss élesztővel, de szerintem működik azzal is. Majd egyszer kipróbálom. :)

    VálaszTörlés
  5. Szia,
    Nagyon tetszett a recept elsô elolvasàsra, fôleg mert glutènmentes, de sajnos nekem nem sikerült! Igaz màs lisztet hasznàltam, mert a Schär nem elèrhetô ahol èlek ès sajnos a problèma ugyanez mind mindegyikkel amiket probáltam màr az èvek soràn! Nagyon vajas a tèszta ès szètmorzsolòdik mèg ha több folyadèkot is adok hozzá sùtès utàn! Amugy az ize nagyon finom, de az àllaga vhogy sosem jön nekem össze az ilyen yèsztàk esetèben mint a bejgli mèg ha a vaj kevesebb is... :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg tudnád nekem mondani milyen összetevôk vannak a Shär B lisztben? Mert a tied itt a képen vmi fergetegesen jòl nèz Ki :) ez glutènmentes???

      Törlés
    2. Kedves Ágnes
      a Shar mixB kenyérlisztet használom. Amit a blogomon találsz, minden gluténmentes, és a fotó is az elkészült sütiről készült. Érdemes a Schar mix B liszttel vagy a Spar free from liszttel próbálkozni.
      Nekem is nehéz összehozni a bejglit, pont amiatt mert nem gluténos így a tésztát nehéz kezelni... de a családnak megcsinálom :)

      ui:
      Schar Mix B összetevői: kukoricakeményitő, rizsliszt, lupin fehérje, szőlőcukor, növényi rostok, állományjavitó: E-464, só Tápanyagtartalom 100g termékben: Energia: 1458 kJ/344 kcal Fehérje: 3,7 g Szénhidrát: 76,8 g Zsír: 1,1 g Élelmi rost: 6,1 g

      Törlés
  6. Szia!mindent úgy csináltam ahogy leírtad és egy kőkemény tésztám lett pihentetés után ami törik szét felcsavarni sem lehet!

    VálaszTörlés
  7. Szia! az en tesztam nem kokemeny, de torik, nagyon!!! felcsavartam es nagyon pici rudak lettek ebbol a mannyisegbol es torik sajnos.

    VálaszTörlés