2011. november 30., szerda

Forralt bor... gyömbérrel

Esténként (ha nincs jobb dolgunk) forralt bort készítünk. Ez abból áll, hogy Férjem “precízen” összeállítja a keveréket... addig én.... mosolyogva várom az illatozó nedűt.


Hozzávalók: 1 ü. bor (érdemes jó minőségű, száraz bort használni), 5 ek. cukor (ízlés szerint), 2 db. fahéj (nagyobb), 1 ek. szegfűszeg, 1 tk. vanília esszencia.

Nem kötelező tartozékok: alma, mazsola, 0,5 dl pálinka, négy szelet friss gyömbér.

Egy lábosba, kiöntöm a bor egyharmadát, majd nagyjából kétszer annyi vizet töltök hozzá, belerakom a hozzávalókat kivéve a vanílliát és a pálinkát.


Forrásig hevítem, amikor felforrt, lehúzom az edényt a gázról, hozzáadom a maradék bort. Az így elkészült italba beletöltöm a vanília esszenciát és a pálinkát, kis lángon melegíteni kezdem, nagyon vigyázva arra, hogy már ne forrjon fel.

fűszeres mazsola a legfinomabb

A kész forralt bort megkóstolom, ha szükséges cukrozom, majd állni hagyom, de  melegen tartom. Minél tovább áll, annál inkább finomabb lesz. 

Ha gyömbért is rakunk hozzá, különlegesen finom aromája lesz az italunknak!
(vigyázzunk ne túlozzuk el)


4 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz,csak én a szőlőre vagyok allergiás,nem a lisztre. Hidd el ez sem jobb!

    VálaszTörlés
  2. Az allergia nem jó! Főleg az, hogy egyfolytában vigyázni kell...és gyanakodni...miben mi lehet!? :(

    VálaszTörlés
  3. Pálinkát még sosem raktam bele, de biztos jó lehet. Ezen az oldalon találtam még tök jó forralt bor receptet, akit érdekelne http://minu.me/-vinopedia

    VálaszTörlés
  4. Kedves kozveszelytelen! Kösz a vinopédiát, jó dolog :)

    VálaszTörlés