2011. november 28., hétfő

Fokhagymaleves (fehérleves)

Szerintem... ez az egyik “legvállalhatatlanabb” levesem, de sajnos ez a kedvencem. Nincs benne semmi pláne, egyszerű, és első kóstolásra még ízetlen is....  DE!!!  És itt jön a de! 
 
Ha valaki fokhagyma fanatikus, és szereti a főtt fokhagyma ízét, és mellesleg még egy “kicsit” tészta imádó is, az biztosan szeretni fogja. Férjem, első kóstolása után közölte, hogy ez VÍZ, és nincs benne hús!!! De ez nagyon régen volt, és akkor (még) nem is volt a férjem... :D



Hozzávalók: 2 fej! fokhagyma, víz, só, rizstészta, és  tejföl
 

Gyerekként "fehérlevesnek" hívtuk, mivel akkor még nem derült ki, hogy lisztérzékeny vagyok, (búzalisztes) cérnametélttel ettük. RIZSTÉSZTÁVAL finomabb!!!

 
Megpucolom a fokhagymákat, 3-4 darabba vágom, és kb. 3/4 l vízben főzni kezdem. Ha forrni kezd, egy picit megsózom, majd kis lángon (fedő alatt) teljesen puhára (plötyire) főzöm a fokhagymákat. Kb. 20 perc. Ha kész, még egy kicsit utána sózok, majd egyszerűen beledobom a tésztát, néha megkeverem, és már tálalható is. 

Eredeti japán recept szerint készült, vietnámi tészta
 
Azért nem szoktam az elején “agyon” sózni, mert akkor szeretem a fokhagymát, ha egy picit édesebb mint maga a leves, és a tészta. Sok-sok tejföllel az igazi!

Csak gusztustalanul, csámcsogva lehet enni, tésztákat szívogatva, amik ide-oda csapódnak, és mindenhova fröcskölnek... :))) Egész nap bűzlik tőle az ember.... Fantasztikus! 


2 megjegyzés:

  1. Mi is szeretjük a fokhagyma levest,de én krémlevesként ismertem. Nagyon tetszik a te változatot,kifogom próbálni!

    VálaszTörlés
  2. Dédnagymamám és Anyukám is így készíti. Még a rántott levesnél is egyszerűbb... :)

    VálaszTörlés