2011. november 14., hétfő

Tárkonyos almakrémleves

Egy erdélyi receptes könyvben találtuk ezt az almalevest, nem tűnt bonyolultnak, és még sohasem készítettem ilyet. Meg is főztem...bevallom, nem ízlett eléggé az eredeti recept szerint. Lehet, hogy elrontottam valamit, de úgy éreztem, már csak a botmixer segíthet ezen a levesen. Éééésss igen!!! Éljenek a melengető krémlevesek!



Hozzávalók: 4-5 szép alma, 1 citrom héja, 1/2 citrom leve, 1 narancs héja, 2 (nagyobb) fahéj, 5-6 szegfűszeg, 2 ek. olaj (zsír), liszt (rántáshoz), 2-3 ek. tárkony, cukor és só ízlés szerint.



Megpucolom, kockákra vágom az almát, majd cukros, citromos vízben puhára főzöm. Egy kisebb edénybe reszelem a citrom és a narancs héját. 



Hozzáadom a fahéjat és a szegfűszeget, kevés vízzel összeforralom. Ha kész, a levesbe szűröm. Világos rántást készítek, összeforralom, majd jó sok tárkonnyal ízesítem.
Ennél a pontnál jöhet a botmixer, és a kóstolgatás  :D


3 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik a blogot,sok okosság van benne.
    Szeretnék kérdezni egy dolgot,amire szerintem tudom a választ,csak megerősítés kellene egy lisztérzékenytől.
    Kevés búza lisztet pl ami egy piskótába kell ehetnek a lisztérzékenyek. Előre is köszönöm a válasz,jövök máskor is. A levesed pedig mennyeien nézz ki gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszik a blog, és a leves. Kérdésedre válaszolva...NEM szabad egy pici búzalisztet sem használni! Ez vonatkozik a többi glutént tartalmazó gabonára is.
    Gyere máskor is, várlak szeretettel. :)))

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a gyors választ,ezzel egy vitát zártál le. Mert hiába van Egészségügyi főiskolám,sőt foglalkozom ilyen betegekkel is,mégis akadnak Okos kételkedők.
    De minden rosszban van valami jó is,mert legalább így rád találtam.

    VálaszTörlés