2011. szeptember 30., péntek

Körtelekvár

Szedtünk egy kis körtét, amit megmentettünk a darazsak elől. Sok volt a hibás, így lekvárt főztem a mézédes gyümölcsből. Pucolás után, 3 kg darabolt körte lett. Főzés után- 1,3 L lekvár. Érzésből készítettem, nem recept alapján....Tartósítószert NEM használtam!!!


Hozzávalók:  kb. 3-4 kg körte, kb. 3/4 kg cukor, 1 marék egész fahéj, 1 ek. szegfűszeg (egész), 1 citrom leve

Nem én mosom, és pucolom a körtéket!  Ezekkel a feladatokkal, Férj uram “szórakoztatja” magát, szerencsére. (Utálom csinálni...) Felkockázza... citromot nyom rá, én meg cukrot borítok rá.... a körtére! :)))
Itt átveszem a lekvár készítést. Amikor a gyümölcs levet engedett, felrakom főni.


Fűszerezem fahéjjal és szegfűszeggel. Ha rotyogni kezd, kis lángon folytatom a főzést, egészen addig amíg a körték plötyik lesznek. 

 
Krumpli nyomóval rásegítek a lekvárrá válásra, de nem töröm össze az egészet. Szeretem, ha egészben is léteznek gyümölcsök. Néha megkóstolom.
 
Kb. fél óra alatt elkészül... Alaposan elmosott, és forrásban lévő vízben fertőtlenített, tűzforró befőttes üvegekbe töltöm a kész lekvárt. Erősen rászorítom a tetőket. Ha 1-2 perc múlva nem huppog (nem tudom benyomni a lekvárok tetejét) akkor jó.
Mehetnek a szekrénybe aludni, sok-sok takaró, és paplan közé. Ha kihűlt (két nap után), irány a kamra...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése