2011. szeptember 3., szombat

Gluténmentes zsemle és önkínzás

Tegnap zsemlét sütöttem.  Nagyon szuper receptet láttam Pilchard blogjában, végre lisztet is kaptam hozzá, így már semmi sem állhatott a sütés útjába. De ez túl könnyen ment volna, ezért “klónoztam” magam, és azzal a lendülettel vajaskiflit is készítettem. Itt jön az önkínzás része: a kifliket rendes BÚZALISZTből sütöttem!!! Csak a vicc kedvéért!   Arra voltam kíváncsi igazán, hogy milyen egy normális liszt, normálisan meggyúrt tészta, hogyan lehet vele bánni ... persze nem kóstoltam meg!!! Önkínzás?!... Az!!!  :D  Férjecském mosolyogva falta, és ez a lényeg!




Gluténmentes zsemléhez (6 db): 250g  (Dr. Schar mix B) gluténmentes liszt, 8g por élesztő, 1 ek olaj, 1/2 tk. só, 250 ml langyos víz,

 

Elsőnek a szárazanyagokat keverem össze, azután jöhetnek a folyékony dolgok. Jól összegyúrom, amikor hólyagosodik akkor már alakul. Ha kész, 6 egyforma zsemle szerű dolgot formázok. Sütőpapírra teszem őket, és meleg helyen “nagyra” kelesztem. Amikor megkelnek, 180-200 fokos sütőben sütni kezdem, 25-30 perc múlva, egy kis olajjal átkenem a zsemlék tetejét, és még addig sütöm amíg szép zsemleszínű lesz és kőkemény. 



Semmi pánik, én is konyharuhába bugyolálom a zsemléket mint Pilchard, majd megvárom amíg megpuhul. Mert megpuhul, és nagyon finom lesz!



Miután elkülönítettem a gluténmentes zsemléket, előhoztam a (“toxic”) nejlonba csomagolt búzalisztet. Megpróbáltam nagyon óvatosan bánni vele, hogy kevesebbet kelljen takarítani utána.

Vajas kifli, csak erős idegzetű lisztérzékenyeknek! NEM GLUTÉNMENTES! (sajnos)

Az eredeti recept természetesen Limaráé. Soha nem sütöttem ilyen kiflit, ez látszik is rajta., de arra jó volt, hogy az önbizalmamat és az önuralmamat növelje. Nem haraphattam le a csücskét, de mélyeket szippantottam az illatából...”letüdőztem”! :)))  “Biztos nagyon rossz ízű...fújjj!”  :)))



Nem is tudom, leírjam-e a receptet? Gluténmentes blogon pont ez hiányzik? Ha bárki kíváncsi, ITT megtalálja az eredetit. :)

6 megjegyzés:

  1. Örülök hogy neked is ízlik.Én annyira örülök,nekem péntekenként kezdődik a suli,végre tudok szendvicset vinni,tavaly annyit kínlódtam mit egyek péntekenként.A kifli is szuperül néz ki.Én ha így nézzük mindennap kínzom magamat,mert a családnak mindennap rendes kaját főzök. De gondolom Te is.

    VálaszTörlés
  2. Tényleg finom,és könnyen elkészíthető. Nálunk a fél család LÉ. így mindenki gluténmentesen eszik. Nincs kavarodás. A kenyérfélékből és a tésztákból van kétfajta. A sütik, pizzák(szinte) mindig gluténmentesek nálunk.

    VálaszTörlés
  3. Én megsütöttem ezt a zsömlét, de iszonyat gumi lett... A belseje oké, de a külseje... :( Ideje lenne már egy tuti kenyér vagy zsömle tipp, mert hétvégén nem lesz mivel tunkolni a kolbászt a kolbászfesztiválon :(

    VálaszTörlés
  4. Kedves Edit! Sajnálom, hogy nem sikerült a zsemle. Tökéletes gluténmentes kenyeret, soha nem ettem még. A sütésről nem is beszélek...Velem is sokszor előfordult, hogy mindent a recept szerint csináltam, mégis hol sikerült, hol nem! Tuti tippet én sem tudok. Pont ezért próbáltam ki a búzalisztes vajaskiflit...az bezzeg tökéletes lett!!! :))) Igaz, azzal nem tunkolhatjuk a szaftot... :(

    VálaszTörlés
  5. Szia! Most kezdtem a gluténmentes kenyérfélék sütését, amik nagyon finomak lettek. Frissen. Másnap viszont szinte ehetetlen. Te is tapasztaltad ezt, vagy én csinálok valamit rosszul? Én is a fent említett lisztet használtam, a recept is kb. ugyanez volt.

    VálaszTörlés
  6. Szia Zsuzsi! Igen, sajnos másnapra már nem az igazi! Szinte az összes gluténmentes-kelt tésztás kenyérféle ilyen. Próbáld meg kenyérpirítóban megpirítani, egy kicsit javul a helyzet. Óvatosan pirítsd mert, könnyen megég.

    VálaszTörlés