2011. augusztus 23., kedd

Szedertorta

Hétvégén “meghódítottuk” a Vadálló-köveket. Dobogókőről indultunk a keleti hegyoldalon lefelé, majd a Szőke-forrás-völgyön át, elértük a szeder lelőhelyet...




Itt teleettük magunkat az édes gyümölccsel, pukkadt hassal felmásztunk egy lehetetlenül meredek útvonalon a Vadálló-kövek szikla tornyaihoz, és egy kicsit kifújtuk magunkat. Visszafelé menet, (azóta sem értem, hogy tudtam lejönni azon az úton!) egy levágott ásványvizes palackot  teleszedtünk szederrel, ügyesen elcsomagoltuk és vittük magunkkal. Én kis buta, azon gondolkodtam az autóig, milyen finom édességet gyártok, majd ha hazaértünk. Aznap elmaradt a süti készítés, nem maradt erőm. Még a hajunk is elfáradt a 14-15 km gyaloglástól, de legjobban a két hegy megmászása vette ki az erőnket. De megérte! Gyönyörű volt a túra, és hihetetlenül finom a szeder...



Hozzávalók a piskótához: 2 tojás, 60g cukor, 60g liszt (gluténmentes), 2 kk. olaj
A krémhez:  kb.700g szeder, 300ml natúr joghurt, 100ml zsíros tejszín, 6 ek. cukor, 1,5 dl tej, 15g zselatin por

 

Először megsütöm a piskótát, egy 22cm-es sütőformában. Bekapcsolom a sütőt 180 fokra. A tojásokat és a cukrot legalább 6 percig habosítom. Majd egy villával, óvatosan hozzá keverem az átszitált lisztet, és az olajat. Kivajazott és kilisztezett, sütőpapírral bélelt tortaformában megsütöm a torta alapot. 10 perc alatt kész. A formában hagyom kihűlni.
 
Elkészítem a krémet. A szeder szemeket átválogatom, a legszebbeket félre teszem, ez kerül a torta tetejére. Egy marék szederből, joghurtból, tejszínből és cukorból, szép lila krémet keverek. A zselatint a tejhez öntöm, keveset várok, amikor zseléssé válik felmelegítem, majd a szederkrémbe keverem. A piskótára dobálom a második adag gyümölcsöt, erre öntöm a zselatinos szeder krémet.




Lefedem fóliával, és a hűtőbe rakom. 2-3 óra alatt megdermed, ezután egy vékony késsel körbe vágom, majd lekapcsolom a tortaformát. Díszítem a harmadik adag szederrel.




Könnyű, édes nyári torta lett... egy morzsa sem maradt.
 


Alig várom a következő túrát!

Dobogókő

Vadálló-kövek völgye

Rám-völgy

Vadálló-kövek

a titkos hely

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése