2011. július 23., szombat

Paradicsom saláta

Naaagggyon régen, mikor étterem konyháján dolgoztam (pár hónapig), salátákat és somlói galuskát kellett tálalnom. Szerettem. Nem tartott sokáig, mentem tovább tanulni. Ebből az időből való ez a saláta... nekem... 



Hozzávalók: 7-8 szem piros paradicsom, 9-10 szem vicces, sárga paradicsom, 1 kis fej vöröshagyma, kis csokor petrezselyem, 2 ek. cukor, 3 tk. ecet, 1/2 l hideg víz, só.




Megmosom a paradicsomokat, karikákra vágom, egy tálba teszem és sózom. Pici kockákra vágom a hagymát, apróra a petrezselymet. Ezek is mehetnek a tálba. Összekeverem a cukrot az ecettel, felöntöm vízzel és a paradicsomokra öntöm.




Óvatosan “összelötyögtetem”, és kész....


2 megjegyzés:

  1. De kis vidám saláta,annak külön örülök hogy meg van adva az ecet,víz és cukor mennyiség,mert eddig mindig azt kaptam válasznak hogy szemre mérem,meg kóstolás alapján. Ilyen jópofa sárga paradicsomom nincs ugyan,de holnapra az ebédhez szuper lesz.

    VálaszTörlés
  2. Az ecet-víz-cukor természetesen ízlés dolga, nálam is érzésre működik ;) Sárga paradicsom egy helyi kertész ötlete volt, még tavasszal...

    VálaszTörlés