2011. április 23., szombat

Medvehagyma krémleves

A húsvéti főzőcskézés után, vettem egy nagy levegőt...és leírtam az ünnepi vacsorát a blogomba, ami krémlevessel kezdődik. A medvehagyma amúgy is finom volt túróval, alig vártam, hogy kipróbáljam milyen lesz levesnek.

 
Hozzávalók: 1 csokor medvehagyma, 1 nagy fej vöröshagyma, 2 ek. olívaolaj, 1 kis krumpli, kis csokor petrezselyem, 1 csipet fehérbors,  kb. 1l húsleves, 2 ek. tejszín


Megmosom a medvehagyma leveleket. A vöröshagymát kockákra vágom, olajban párolni kezdem, ha kész, hozzáadom az apróra vágott petrezselymet és a megpucolt krumplit is. Pár percig még párolom,


és mehet bele a felvagdosott medvehagyma. Picit sózom, felöntöm a húslevessel, ízesítem a fehérborssal. Amikor a krumpli megpuhult, leveszem a tűzről, hozzáadom a tejszínt és botmixerrel összedolgozom. Ha szép krémes, fölforralom. Én ilyenkor szoktam megkóstólni és még sózom ha kell. Többféle fűszert nem  használok a leveshez, mert akkor könnyen elvész benne, a finom medvehagyma.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése