2011. március 29., kedd

Stefánia szeletek

Ma fasírt volt a főzelékhez, pontosabban Stefánia.  Gyorsan össze dobtam, megsült egyedül a sütőben felügyelet nélkül, én meg rohantam  kertészkedni...  : )


Hozzávalók: kb 600g darált marhahús, 600g darált sertéshús, 4 tojás, 1 nagy fej vöröshagyma, 4-5 ek. őrölt pirospaprika, kb. 130g kenyér vagy zsemle (gluténmentes), tej a kenyér beáztatásához, 2 gerezd fokhagyma, bors, só, olaj, pici zsemlemorzsa (gluténmentes)

3 kemény tojást főzök, a kenyereket tejbe áztatom. Apróra vágom a vöröshagymát, lereszelem a fokhagymát. Egy nagyobb tálba teszem a kétféle darált húst, hozzáadok 1 nyers tojást. 



Ízesítem pirospaprikával, sóval,  belekeverem a hagymákat. 


Ha már a kenyerek puhára áztak, kézzel kinyomom a felesleges tejet és ezt is a húshoz adom. 


Az egészet jól összekeverem. Egy tepsi alját kiolajozom, meghintem zsemlemorzsával, ebbe halmozom a húskeveréket. A főtt tojásoknak három mélyedést alakítok ki, majd szépen eltüntetem bennük a tojásokat. 


Alufóliával lefedem és mehet a sütőbe. 220-230 fokon kb. 70 percig sütöm, majd leszedem a fóliát, ha szép piros kész is van.  
 
Bármilyen főzelék mellett megállja a helyét, de szerintem másnap, hidegen a legfinomabb.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése