2011. február 13., vasárnap

Töpörtyű és zsír

Disznóvágás után, napokig lehet foglalkozni a hússal, még akkor is, ha csak fél disznót (kb. 80kg) visz haza az ember. Jó kis munka volt, a végére hagytuk a zsír és a töpörtyű elkészítését. Megkerestem a majdnem legnagyobb edényzetem, és jól megéleztem a késem.


Az edény aljára kb. ½ centi vizet öntök. 3-4 cm-es kockákra vágom a töpörtyűnek valót, és ¾-ig pakolom a lábost.



Lefedve, kis lángon lassan főzöm. Amikor már kicsit rotyogni kezd megkeverem, visszateszem a fedőt és még nagyon sokáig főzöm. 


Néha keverem. Ha húsosabb a töpörtyű, sötétebb lesz. Ha már a víz elfő, és csak a zsírban sül, érdemes gyakrabban ránézni, megkeverni az ételt. A vége felé, a töpörtyűket az edény falához nyomkodom, ha  sercegnek akkor még nem jó.  Ha szép aranybarna, kikanalazom a töpörtyűket, a zsírt szűrőn keresztül, zsírosbödönbe csorgatom. Mehet a kamrába, de amíg meleg a zsír, nem szabad lefedni az edényt.



Este felé, már azon gondolkodtam, ki fogja ezt a sok “disznóságot” megenni, mert én vegetáriánus leszek!!!
Nem lettem. Reggelire boldogan befaltuk a húsos töpörtyűt, lila hagymával...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése