2011. február 27., vasárnap

Máktorta, cukrozott mangóval

A napokban máktortát láttam a kedvenc blogomon. Megkerestem az egyik legegyszerűbb mákos piskóta receptemet, és én is sütöttem egyet, liszt nélkül. A többi meg kialakult...



Hozzávalók: 120g darált mák, 120g porcukor, 4 tojás, 75g cukrozott mangó kocka, 1 vanília rúd, 1 csipet őrölt szegfűszeg, 1 csipet őrölt fahéj
Díszítéshez: 2 ek. sárgabarack lekvár, tejszín, szerecsendió (egész)




Bekapcsolom a sütőt 200 fokra. Szétválasztom a tojásokat, a fehérjéből kemény habot verek, majd egy tálba félre teszem. A tojások sárgáját az átszitált porcukorral, robotgéppel keverni kezdem, hozzáadom a vaníliarúd kikapart belsejét, fahéjat, szegfűszeget. 

Utoljára a mákot és a tojásfehérjéből egy kanállal. Ha jól elkeveredett a massza, kikapcsolom a gépet, és a tojáshabot könnyedén hozzáforgatom. Egy kevés mákkal összekeverem az apróra vagdalt mangó kockát, majd ezt is a tésztához adom.
18 cm-es kapcsos tortaformát sütőpapírral kibélelek, az alját vajazom lisztezem, besimítom a mákos masszát, és mehet a sütőbe.


5 percig sütöm, majd 180 fokon még 15 percig. Elzárom a sütőt, de nem nyitom ki még 15-20 percig. Miután kiszedtem a formából, a tetejére fordítom, egy rácsos alapra, így könnyebben kihűl, és egyenesebb lesz a teteje (ami az alja).



Egy vékony, éles késsel kettévágom, az alsó lapot vékonyan megkenem baracklekvárral, majd visszateszem a tetejét. 



Tálalás előtt, tejszínhabbal és mangó kockákkal díszítem a sütit.


 A tejszínhabra szerecsendiót reszelek, mindenki próbálja ki... ÁJULAT!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése