2011. január 16., vasárnap

Zserbó

Tegnap kipróbáltam egy új lisztet, és egy tepsi zserbó lett az eredmény. Meg vagyok elégedve vele. Fincsi, puha, illatos zserbó kockák sültek belőle.



Hozzávalók a tésztához:   20g friss élesztő, 1 deci tej, 1 kk. cukor, 350g liszt (gluténmentes) 150g vaj (margarin) ,120g porcukor, 3 tojás sárgája, csipetnyi só, 1kk. sütőpor.  

Az élesztőt belemorzsolom a cukrozott tejbe, és langyos helyen felfuttatom. Lisztet összekeverem a sütőporral,  porcukorral, sóval,  hozzáadom a tojások sárgáját, a puha vajat, és a megkelt élesztőt. Alaposan összegyúrom, ha kell még lisztezem. A könnyű laza tésztát  cipóvá formázom, és lefóliázva a hűtőbe teszem pihenni. Kb. 15-20 perc. Amíg pihen, elkészítem a tölteléket.


Hozzávaló a töltelékhez: kb. 250g sárgabarack lekvár, 200g darált dió, 150g cukor. A cukrot összekeverem a dióval, 3 egyforma adagra osztom.

A tésztát 4 egyenlő részre vágom, majd lisztezett gyúródeszkán, kinyújtom az első lapot.

 
Egy tepsi közepére teszem, vékonyan megkenem lekvárral, cukrozott diót szórók rá. Ezután kinyújtom a második tésztát, és ráhelyezem az első, megkent tésztalapra. Lekvározom, cukros diót teszek rá, majd kinyújtom a harmadik tésztát is. Megkenem lekvárral, diót teszek rá, majd befedem a negyedik tésztalappal. Egyenletesre nyomkodom a tetejét, és hústűvel megszurkálom (tövig szúrom!).    Lefedem fóliával és pihentetem 30 percig. 




180-200 fokos előmelegített sütőben megsütöm. Kb. 30-35 perc. Ha kész, beteszem a hideg kamrába. Amikor egy kicsit kihűlt, csokimázzal vonom be a tetejét. Kész csokimázat használtam.
(Dr. Oetker - Tortabevonó ét prémium)

 
Sajnos meg kell várni, amíg teljesen kihűl. Legjobb másnap felvágni. Úgyhogy türelem....


A felszeleteléshez egy bögrébe forró vizet melegítek, ebbe  vékony pengéjű éles kést teszek.  Meleg késsel, elsőnek körbevágom a sütit, minden vágás előtt melegítem. (A vizet letörlöm egy konyharuhával)  kb. 3x5 cm-es téglákat gyártok.
 
25  zserbó lett....

Az új liszt kitűnőre vizsgázott :-) 


11 megjegyzés:

  1. Szia!

    Egy olyan kérdésem lenne, hogy Schar mix B-ből, vagy gluténmentes alaplisztből, vagy Mantlerből szerinted hasonlót kapnék? Nem ismerem ezt a lisztet, amit a képen mutatsz..tapasztalat alapján melyik liszthez hasonlít a leginkább ?
    Köszönöm a válaszod!

    VálaszTörlés
  2. Szia Vikeee!
    Ezt a lisztet, már én sem látom a boltokban (Spar). Azt hiszem gond volt vele, és sok lisztérzékenynek pozitív lett a vérvizsgálata. (ez nem tudom mennyire hivatalos infó-nekünk az lett!!!) A Schar mix B nagyon jó liszt, abból szinte mindig sikerülnek a dolgok. Tervben van a zserbó sütése, Schar mix B-ből...de nem biztos, hogy karácsonyig le tudom blogozni. A Mantler lisztből elég nehéz sütni...sajnos. Remélem tudtam segíteni...
    Jó sütögetést :)

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Köszönöm szépen a válaszod !
    Úgy döntöttem ma, hogy felbátorodom, és neki állok megcsinálni ezt a zserbót, lesz ami lesz...
    Gluténmentes alaplisztet használtam ( ez volt itthon a legnagyobb mennyiségben ), és megcsináltam ! Életem első zserbója :) !
    A tészta nagyon jó állagú lett, és könnyen nyújtható! Igazán meg vagyok vele elégedve ! Még a kedvem is megjött a további sütögetéshez !

    Köszönöm ezt a receptet ! Úgy döntöttem, hogy felveszem a kedvencek közé :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon örülök, hogy sikerült :) Tudom, milyen nehéz gluténmentesen sütögetni, ezek a lisztek nem mindig működnek úgy mint a búzaliszt. Sőt...inkább nem működnek úgy!
    Tényleg ügyes vagy, gratulálok :)

    VálaszTörlés
  5. Szia Rekaye! Köszönöm szépen a receptet, a fiamat lepem meg vele, aki ma érkezik haza. Szerintem finom lett, remélem neki is ízleni fog:) Még csak két hónapja derült ki, hogy GÉ-s, nehezen viseli, már csak azért is mert kamasz. Igyekszem "megszerettetni" vele a diétát, mivel édesszájú, folyton vadászok a süti receptekre. Örülök, hogy idetaláltam hozzád!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Angie! Tudom, mennyire nehéz betartani ezt a diétát, főleg az elején. Bele fogtok jönni :) Boldog vagyok, ha segíthetek és örülök, hogy ide találtál!

      Törlés
  6. Ma voltunk a (Heim Pál gyerekkórház) Coeliakia centrumban. Azt az infót kaptam, hogy ezt a lisztet (Spar free from) újra gyártják. Már nem okoz problémát, (mert más alapanyagból készül) és megint lesz a boltokban...
    A vérvizsgálatunk újra NEGATÍV lett!!! :)

    VálaszTörlés
  7. jól néz ki ez a recept, ki fogom próbálni. Döbbentem olvastam a Spar GM liszt problémát, nem is hallottam róla. Én nagyon szivesen hasznalom, és megkockáztatom, sokkal jobb an szeretem a Schar-nél, csakúgy mint a többi free from terméket!

    VálaszTörlés
  8. Üdvözöllek itt és örülök, hogy tetszik a recept :) Én is szerettem a Spar GM lisztet, minden sokkal szebben működött vele. Sajnos hiába "vadászom" ,nem látom a boltokban. Lehet, hogy csak nálunk nem kapható... :(

    VálaszTörlés
  9. Szia! Véletlenül kerültem az oldaladra. Zserbó receptet kerestem és vlaki erre a receptre hivatkozott.
    Köszönöm a receptet, az első zserbóm igazán jól sikerült, hála a receptednek.
    Sajnos gm liszt hiányában simával készült- de nagyon finom volt.
    Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves krisztim!Örülök, hogy sikerült a sütés, és annak főleg, hogy finom lett a zserbód!!! Ezek a receptek rendes (búza) liszttel is működnek, talán még jobban mint gluténmentesből. A zserbó recept is eredetileg búzalisztes, ha nem vagy lisztérzékeny nem kell gm-lisztből sütni :) Természetesen aki lisztérzékeny (gluténérzékeny=coeliakias) csak gluténmentes lisztből süthetnek. :)
      Köszönöm, hogy kipróbáltad a receptet.
      BUÉK!

      Törlés