2011. január 9., vasárnap

Citromos minyon (esetleg mignon)

Régóta szerettem volna minyont készíteni, tegnap végre rászántam magam. Átlapoztam a sütis könyveimet, egy minyontorta és egy citromtorta “házasságából” keveredett ki a citromos minyon recept.



15 minyon készítéséhez....
Hozzávalók a piskótához: 4 tojás, 120g liszt (80g Mantler,40g Beiker liszt), 120g cukor, pár csepp ecet, 4 kk. olaj.
Egy 25cm-es kapcsos tortaformában sütöm meg a piskótát. Lásd: piskóta

Amíg hűl a piskóta, elkészítem a citromkrémet.

 
Citromkrém hozzávalói: 125g vaj (margarin), 175g cukor, 1 tasak vanillincukor, 4 tojássárgája, 125g citromlé. 
 
Tejforralóban (vízgőz felett) felolvasztom a vajat, belekeverem a cukrot, leveszem a tűzről. Egyesével hozzáadom a tojások sárgáját, kézi habverővel folyamatosan keverem, amíg sűrűnfolyós krémmé válik. Belecsorgatom  a citromlevet is, kevergetem és majdnem forrásig melegítem. Nekem csak két citromom volt itthon, ezért citromlével egészítettem ki az adagot.

Pogácsa szaggatóval kiszúrom a minyon formákat, és egy késsel három felé vágom. 

 
Elsőnek az alsó részére csorgatom a kanálnyi citromos krémet, majd ráteszem a következő piskóta korongot, ide is krém jön, majd a minyon tetejét is lefedem. 


 Az elején ide-oda csúszkálnak a szintek, mint egy dülöngélő épület, de kis idő után szót fogadnak....összeragadnak. Ezután érdemes  20-30 percet várni, hogy a krém megdermedjen a hűtőben.

A külső citromos cukormázhoz 4-5 ek. citrom levet összekeverek kb. 230g átszitált porcukorral. A minyonokat egyesével bevonom a mázzal. Elsőnek az oldalát forgatom bele, majd egy tálcára teszem, és a tetejére is folyatok a citromos mázból.  Érdemes az oldalára egy kicsit folyósabb cukormázat keverni, könnyebb vele dolgozni. A minyonok tetejére újra keverek egy adag, sűrűbb cukormázat, és ezt csorgatom mindegyikre. A legvégén szívecskékkel  díszítem. (Dr. Oetker gluténmentes dekorszív)

Nagyon finom, de jó sokat lehet vele pepecselni...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése