2010. november 11., csütörtök

Tejberizs

Szerintem ez az édesség, minden lisztérzékeny végső menedéke. Emiatt sokan unalmasnak tartják. Bevallom ezzel én is így vagyok néha. Ha tejberízst készítek, mindig megpróbálom valamivel feldobni, látványosabbá, finomabbá varázsolni. Íme az egyik legegyszerűbb változat...

 



Hozzávalók: 1 bögre(2,5decis) rizs, 1bögre tej, 1 bögre víz, 2 ek. cukor,1 tasak vanillincukor, só
Díszítéshez: eperlekvár (nagymamám féle), tejszínhab

Megmosom, megtisztítom a rizst, és egy főzőedénybe teszem, hozzáöntöm a tejet, ugyanannyi vizet, csipet sót. Lefedem egy fedővel, és főzni kezdem. 



Amikor forrni kezd, leveszem a lángot, és a lehető legkisebb tűzön, kevergetés nélkül 10 percig főzöm. Ezután elzárom a tűzet, de még hagyom a rizst fedő alatt párolódni. Nekem gáztűzhelyem van. Egy vaslapon (platni) szoktam készíteni, 10 perc főzés után csak elzárom a gázt, és a forró vaslapon (még 10 perc alatt), szépen megpuhul a rizs. Ha elkészült megcukrozom, kihűtöm. Tálakba szedem, lekvárral és tejszínhabbal díszítem. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése