2010. november 1., hétfő

Körözött reggelire

Ezt a körözöttet, csak erős idegzetűeknek és megerősödött gyomrúaknak ajánlom, reggelire. Nagyon szeretem a hagymát minden mennyiségben, a házi túróval, juhtúróval. 

Szerencsénk van, a főtérre háromszor jön a tejes autó egy héten. Frissen fejt házi tejet, túrót, és tejfölt lehet vásárolni.  
Pár szó a frissen fejt tejről:  Bevallom őszintén, amikor elsőnek vettem 3,9% zsírtartalmú tejet, jól fölforraltam, lehűtöttem, és bátorságot gyűjtöttem az első kortyhoz. (Laktóz érzékeny lévén, csak “műtejet” mertem inni, és azt is  megéreztem.) Nem tudom, mi lehet a dobozos tejekben, de a HÁZI TEJ-től nincs semmi bajom. Rászoktunk az igazi tehéntejre, már fel sem forralom, csak 71 fok (celsius)-ra melegítem, majd, gyorsan lehűtöm, palackba töltöm, és hűtőbe teszem.  6-7 napig nem savanyodik meg, és finom marad.

 
Visszatérve a körözötthöz....

Hozzávalók: 250g tehéntúró, 250g juhtúró, 1 ek. vaj, 1 nagy vöröshagyma, 3-4 ek. pirospaprika, 2 tk. őrölt kömény, 1 gerezd fokhagyma, só, 1-2 ek. tejföl (lazításhoz). 

Egy nagyobb edénybe teszem a túrót, apróra vágom a vöröshagymát, összenyomom a fokhagymát és bekeverem a túróba. 



Megfolyósítom a vajat, és ezt is hozzáadom. Ha nehezen keverhető, tejföllel lazítom a körözöttet. Fűszerezem, kóstolom. Érdemes az elején megkóstolni a juhtúrót, ha nagyon sós, vigyázva sózni. Amikor csak juhtúróból készítem, szinte alig sózom. Díszítéshez hagymát használok, hagymát-hagymával. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése