2010. november 4., csütörtök

Brownie

Szeretem az olyan sütiket, amiket csak úgy összedobál az ember, és a végén még is gusztusos és finom lesz. Ez a fajta brownie, pont ilyen.


Hozzávalók: 110g vaj(margarin), 180g porcukor, 2 nagy tojás, 30g kakaópor, 30g Mantler liszt, 30g Beiker liszt, 3g sütőpor, 1 rúd vaníliarúd
 
Robotgépben, kemény habbá verem a tojások fehérjét, majd egy tálba teszem. 



A vajat is habosítani kezdem, utána hozzáadom a porcukrot, majd a tojások sárgáját és a vaníliarúd kikapart belsejét. Kimérem a liszteket, összekeverem a sütőporral és a kakaóval, ezt rászitálom a vajas masszára. Amikor jól elkeveredett, villával óvatosan a tojáshabot is beleforgatom. 

 
Én egy 12x25cm-es méretű tepsiben szoktam sütni, aminek csak az alját vajazom és lisztezem.

 
160-170 fokos sütőben sütöm 30 percig, azután elzárom, és még nem nyitom ki legalább 20 percig. Akkor az igazi, ha a süti közepe kicsit ragacsos marad.
 
Közben elkészítem a csokiöntetet.

Hozzávalók: 50g vaj, 15g kakaó, 1 ek. méz, 120g porcukor, 1 ek. víz, pár csepp ecet
 
Vízgőz felett megolvasztom a vajat, és a többi hozzávalót is belekeverem, végén az ecetet is rácsepegtetem.  Egy sima tejforralóban szoktam ezeket a dolgokat készíteni, nekem bevált.

Miután kiszedtem a sütőből, a browniet, egy vékony késsel az oldala mentén körbe vágom, és kiforgatom a formából. Kockákra vágom, rácsorgatom a csokit, és még langyosan tálalom, úgy a legfinomabb.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése