2010. október 16., szombat

Tyúkhúsleves

Már tervezzük, a saját baromfi udvart... (gondolatban minden kész), de még nem mertünk belevágni. Pedig abból lenne ám, az igazi vasárnapi tyúkhúsleves! Bár ma szombat van...
Addig viszont irány a hentes!


Hozzávalók: 1 tyúk, (lehet 1/2 tyúk is), 3 szál sárgarépa, 2 szál fehérrépa, 1 vöröshagyma, 1 zeller, 1 karalábé, 3 gerezd fokhagyma, 1, 10-15 szem feketebors (egész), só



A tyúkot megtisztítom, hidegvízben felteszem főni. Megpucolom a répákat,  és nagyobb darabokra vágom. A krumplit, karalábét, és a zellert meghámozom, és egészben hagyom. A vöröshagymának csak a külső héját szedem le, és megmosva teszem a levesbe. Amikor felforrt a lé, akkor leszedem a habot, beleteszem a zöldségeket, az egész borsot, és a megpucolt fokhagymákat. 


Sózom, és ismét forralni kezdem, majd ha felforrt ,a lángot levéve, minimum két órán át, lassú tűzön főzöm. A tyúk máját és a tojását nem rakom még bele.  Kész  levesből, egy kisebb edénybe átmerek egy picit, és abban egy pár perc alatt készre főzöm.
Kicsit tartottam attól ,hogy egészben hagytam a tyúkot, de nem bántam meg. Nagyon szépen lehetett lálalni, finom puhára főtt a hús. A tyúk kiszedésénél, csak arra kellett vigyázni, hogy ne essen szét. Egy nagy húsvillával beszúrtam a tyúk hátsórészébe, közben egy lyukacsos kiszedőkanállal, az egészet alúl megtartottam. Kicsorgattam a levest, és kitettem a tálra.



1 megjegyzés: