2010. október 6., szerda

Csokoládé torta

Különleges csokoládétortát szerettem  volna készíteni, férjecském szülinapjára. Az elején csak abban voltam biztos, hogy a kakaós piskótát a párom saját készítésű dió likőrével fogom ízesíteni... a többi menet közben alakult.



Hozzávalók:  
Piskótához:  25cm-es tortaforma (kapcsos), 7 tojás, 210g cukor, 175g liszt (100g Mantler liszt, 75g Beiker liszt), 35g kakaó (összekeverem a liszttel), pár csepp ecet, 7 kk. olaj. A tészta elkészítése megegyezik a piskótával, csak a sütési időn változtattam. 200 fokon kezdem a sütést, 5 perc után leveszem a hőfokot 180 fokra, és még sütöm 25 percig. Amikor elkészül, lekapcsolom a sütőt, de még 20 percig nem nyitom ki. Ha ezzel megvagyok, egy rácson kihűtöm a piskótát, majd kettévágom.


Csoki krémhez: 280g étcsoki (Tibi étcsoki), 300ml tejszín (30%-os), 150g cukor, 1ek. méz, 1 vaníliarúd.
A csokoládét összetöröm és egy tálba teszem. Tejszínt forráspontig melegítem, elkeverem benne a cukrot, a vanília kikapart belsejét, és a mézet, majd ráöntöm a csokidarabokra. Fakanállal jól összekeverem, és félrerakom hűlni.

Töltelék: Magozott meggybefőtt, 2 ek. mazsola, 1/2 deci dió likőr.
Mazsolákat beáztatom a diólikőrbe. A meggybefőttet leszűrőm, lecsöpögtetem.
Elkészítés:
Az alsó piskóta szelet tetejére szórom a mazsolákat, és a maradék diólikőrrel meglocsolom. Meggyel körberakom a tésztát, a közepére többet teszek, hogy a teteje ne horpadjon be. 




A felső piskóta szelet aljára pici meggylevet locsolok. A kihűlt csokoládékrémet habverővel pár percig habosítom, betöltöm a tortába, majd ráhelyezem a felső piskótát. 


A maradék csokoládéval, kívül is bevonom a tortát. Dióval díszítem.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése