2010. szeptember 18., szombat

Szilvás gombóc gluténmentesen

Sokáig nem mertem szilvás gombócot készíteni, mivel bonyolultnak tűnt ez az étel.  Az első saját szilva szüretelése, felbátorított. Nekifogtam, és meglepődve tapasztaltam  az ellenkezőjét, hamarabb kész lettem vele, mint vártam. Azóta így készítem...



Hozzávalók: (kb: 20db gombóchoz) tésztához: 850g krumpli, kb.300g liszt (Mantler) 1 ek. olaj, 1 tojás, pici só, csipet szerecsendió. A töltelékhez:  20 szem (kisméretű) szilva, 2-3 ek kristálycukor 1 tk. őrölt fahéj 1 ek. olaj, 150g zsemlemorzsa (sváb pékség, gluténmentes zsemlemorzsáját használom).

Megpucolom a krumplit, kockákra vágom, és sós vízben megfőzöm. Egy másik  edényben, olajban, aranybarnára pirítom a morzsát (folyamatos keverés közben).


Ha a krumpli megfőtt, kiveszem a vízből, picit összetöröm villával, és hagyom kihűlni. Felteszek egy nagyobb fazékban vizet forrni. Összetöröm a krumplit, hozzáadom a tojást, olajat, sót, és annyi lisztet, hogy még jó könnyen gyúrható tésztát kapjak, de már ne ragadjon.


A szilvákat kimagozom, a magok helyére, fahéjas cukrot rakok.


Ha a víz forrni kezd, picit megsózom, és kb. ping-pong labda méretű golyókat gyúrok. A golyókat kissé kilapítom, a mélyedésbe teszem a cukros szilvákat, és a tésztát (újra) gombóccá formálom.


Ha meg vagyok 3-4 darabbal, már a vízbe is dobom, amíg megfőnek, gyártom a többit. A gombócok akkor  lesznek készen, ha feljönnek a víz tetejére, ekkor lyukacsos kiszedőkanállal, egyenként  átrakom őket a morzsába. Óvatosan meghengergetem a gombócokat, hogy mindenhol szép aranyszínűek legyenek, és egy tányérba rakom. Ugyanígy formázom a többi tésztát. Azonnal tálalom, az asztalra még teszek egy kis fahéjas porcukrot, hogy mindenki kedvére édesíthesse a szilvásgombócokat. Langyosan, illetve hidegen is nagyon finom...

i

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése