2010. szeptember 6., hétfő

Gluténmentes piskóta recept, Anya főztje szerint...


Mivel lisztérzékeny vagyok az egyik lányommal együtt ezért, sok éve sütögetek már piskótát, több-kevesebb sikerrel. Rengeteg receptet kipróbáltam, soha sem voltam teljesen elégedett. Legjobb esetben is csak 4 cm-es magas tészták lettek. Most rátaláltam az Anya főztje blogon erre a piskótára, amit természetesen gluténmentes lisztekből megsütöttem. MŰKÖDIK!!! 7-8 cm-es magas, hab könnyű álom keletkezett, 3 perc alatt szertefoszlott, mert megettük! A legszuperebb piskóta recept! Mindenkinek ajánlom....

Gluténmentes piskótám Anya főztje alapján



Hozzávalók: 4 tojás, 120g cukor, 100g Mantler liszt,  20g Beiker liszt, pár csepp ecet, 4 kk. olaj

Bekapcsolom a sütőt 200 fokra. A cukrot és a tojásokat (egészben) robotgéppel habosítom, kb. 5-6 percig, a vége felé ecetezem. Még a bekeverés előtt a gluténmentes liszteket alaposan összekeverem, ezután apránként rászitálom a tojáshabra.  Óvatosan, villával beforgatom a liszteket. Sajnos a Mantler liszt ha nedvesség éri azonnal dagadni kezd, ezért ne várjunk vele. Rácsepegtetem az  olajat, összekeverem, 18cm-es kapcsos formába öntöm, (csak az alját vajazom, lisztezem) és máris sütőbe rakom. 5 perc után leveszem a hőfokot kb. 150-180 fokra és még sütöm 15 percig. Majd elzárom, de nem nyitom ki a sütőajtót legalább 20 percig. Az így elkészült piskóta a megtévesztésig hasonlít a lisztes társaihoz, ízben és állagban is.

az elkészült lágy tésztát beleöntöm a formába

kész a gluténmentes álom piskóta

4 megjegyzés:

  1. Ez jól néz ki!!! (Csak beírtam...) Ja és itt vannak további képek is!!

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    A Beiker lisztet nem lehet mással helyettesíteni? Pl. coelipan, Emese süteménypor...elepedek egy kis tiramisuért és ígéretes hozzá a piskótád de nincs itthon csak Mantler és a fent említett két lisztem. Köszönöm!
    Bernadett

    VálaszTörlés
  3. Szia Bernadett!
    Nem hiszem, hogy az a kevés Beikert liszt annyira fontos! Mindenféle (gluténmentes) lisztből sikerülnek a piskóták, sőt még liszt nélkül is. Darált mákkal vagy darált dióval is működik a recept.
    http://rekaye.blogspot.com/2011/02/maktorta-cukrozott-mangoval.html

    Jó sütést! :)

    VálaszTörlés